Doa semasa hamil

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

Followers

Wednesday, October 13, 2010

Assalamualaikum..

Setelah mendapat tahu,yang aku pregnant untuk kali ke-2 nya..aku tetiba je rasa ingin buat satu BLOG khas utk jari jemariku menaip apa yang bakal aku rasakan...:)
Ye lah..pengalaman Pertama mengandung...tak sama dengan pengalaman kedua ni kan...sbb itu aku nk sangat berkongsi ape jua maklumat dan perasaan aku kat sini...
Masa aku ngandungkan Putera Sulungku Danish pada tahun 2004 dulu..mmg mcm2 hal jugak berlaku..tapi aku berjaya mengharungi semua detik2 manis tu dengan baik dan selamat...
Aku ingat lagi..masa aku test alat kehamilan tu..betul2 pada tarikh hari jadi aku masa tu...hihihi..seronoknya sangat..usia perkahwinan aku masa tu pun, baru je 6bulan...aku dah disahkan pregnant...syukur sangat2..
Bulan September 2004 lahir la puteraku Muhammad Danish Zharfan namanya...berat 3.6kg...semangattt...hihi...

tgk je laaa..gaya2 anak sulung aku ni..Danish..mmg cute kan...?
kalau korang nak tau..perangai Danish ni..pelik sikit..
Dia seorang budak yang amat baik...kalau mama papa kata..jangan..mmg la dia tak usik..
kalau g jalan mana2...kita lepaskan la dia..mmg tak lari laaa..mmg sntiasa ada je kat tepi kita..
kalau bab2 nk beli mainan pulak..mmg tak tak menjerit2 menangis la..kalau dia tak dapat,,
kekadang aku je yang lebih2...danish tak tunjuk...tp aku yang tunjuk2 kan...hahahhaa
apepun..aku bangga..ada anak seprtimu sayang..
mama papa harap dan sentiasa berdoa..danosh jadi anak yang baik dan berjaya!!!!

No comments: