Doa semasa hamil

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

Followers

Wednesday, October 13, 2010

happy + syukur...tq Allah

Assalamualaikum...
Tujuan dan niat sebenar aku mengaktifkan akaun blog aku ni..sbnarnya..hanya sekadar berkongsi pengalaman yang bakal aku hadapi bermula dari saat aku dapat tahu yang aku sudah pun positive...hehehhee..ye lee.masa pengalaman mengandongkan anak pertama dulu,aku tak bkesempatan nak buat blog2 ni..sbb aku masa tu kerja kan...haa...kali ni aku nak balas dendam..aku pun skrg surirumah sepenuh masa..bila danish ke sekolah,aku byk masa luangkan masa depan laptop aku ni..sambil2 aku buat bisnez on9 di facebook..(klu korang nk tgk2 koleksi baju yang aku jual..leh la search kat fb/muslimahbijak yeee... layanan tip top aku bagi..hehehehe..
Selain tu aku.nak cari seberapa byk info ttg pengalaman dan ilmu2 yang berguna untuk aku dan baby yang bakal dilahirkan...

So..tak salah rasanya aku nk cipta blog ni...sekurang2nya..aku dapat meluakan perasaan yang bakal aku hadapi..Sekarang ni usia kandungan aku mungkin baru masuk 3 minggu la rasanya...tarikh akhir aku period pada 2/.9/10...masa aku buat test kehamilan 3/10/10 tuari..belum ada line 2 lagi..tapi tanda2 yang mcm aku pregnant tu dah nampak dah..mcm keluar tanda2 darah coklat..cepat penat..mcm tu la..
pastu pada 12/10/10.aku test lagi..sbb hari tu aku bleeding laa...masa aku test..rasa mcm nk mjerit pun yeee..hihihi..nasib baik masa tu hubby ngn anak aku tgh tido...tapi tak sabar punya pasal..aku kejutkan gak laki aku tu...tunjuk yang aku dah PREGNANT!!!!!! hihihih....seronok...
Buat masa ni aku belum lagi ada tanda2 mual atau sebagainya...cuma aku kerap cepat letih...tu saje..alhamdullillah...dan yang paling happy..kawan2 kat Fb aku..tak henti wish kat aku...seronok sangat...:)
khamis,14/10/10 @ 11;15 pagi

No comments: